I am a dreamer about you, I am a dreamer about myself, Although it is a nightmare for me to dream about you and myself

Sunday, July 23, 2006

kenapa aku masih tertanya terhadap diriku
tanpa perasaan ini hatiku layu dan entah bagaimana kehidupan aku
aku terus menanyakan soalan ini kepada dirimu di alam lain
adakah aku ini orang yang dicarinya?
adakah aku selalu menoleh kebelakang tanpa menyambutnya?
dan adakah aku untuknya?
aku keliru dan tidak mampu berlaku apa-apa
aku hanya mampu berlari dengan air mata terus kehadapan
soalan demi soalan aku tidak mampu menjawabnya
aku binggung dari mula hingga akhir dan ketika ini...
aku hanya membiarkan jemariku menaip apa yang dirasanya
dengan rela dan bebas ia bergerak memberi kata-kata itu

aku sekali lagi melihat diriku kedalam cermin dan melihat aku
memandang tepat ke mataku dan melihat ada seseorang disitu...
siapakah dia? apa yang dia inginkan terhadap diriku ini yang tiada keistimewaan?
perasaan mengeluh aku kian melemaskan aku hingga aku sendiri hampir kelemasan
kenapa aku terus dan terus begini hingga menyeksa kehidupan aku?
mungkin aku sudah dewasa dan inginkan apa yang dikecapi oleh mereka
tapi aku tidak pasti akan kehadiranmu... atau mungkin kehadirannya hanyalah
bayang-bayang yang aku sendiri ciptakan?

No comments: