I am a dreamer about you, I am a dreamer about myself, Although it is a nightmare for me to dream about you and myself

Monday, April 09, 2007

Kerana dia adalah kamu

aku terpegun melihat dirimu tersenyum,
ia bagaikan menganjak diriku kembali kesitu,
namun, aku ingin menyatakannya
adakah aku adalah aku,
atau mungkin aku adalah bayangan tidurku?

selalu aku menyedari hidupku dengan memori
yang tidak pernah sama sekali luput dalam ingatan ini,
aku juga selalu didatangi dengan dejavu yang sama sekali
aku tidak pasti adakah ia benar, adakah itu pasti?
pasti untukku?!

aku terpegun bila kau ungkapkan kata-kata dari bibirmu,
ia bagaikan membawaku ke satu tempat mendengar kehebatan kicauan burung,
taktala kegembiraan menyelebungi kehadiranku,
namun, aku ingin menyatakannya
adakah dirimu benar-benar bersamaku,
atau aku sengaja menolak diriku untuk jatuh keseorangan,
didalam lubuk yang tidak akan pasti aku naik kembali

benarkah aku masih ada ruang untukmu?
atau aku hanya bermain dengan bayanganmu saja...

No comments: